Jaké přehledy v GA4 se vyplatí sledovat
1. Dokončené rezervace podle zdrojů návštěvnosti
Tento přehled naleznete v sekci Acquisiton - Traffic acquisition (v češtině Akvizice - Akvizice návštěvnosti) a je důležité sledovat sloupec Key events (Klíčové události), který obsahuje počet dokončených rezervací přiřazených k jednotlivým kanálům.
Pozn.: Ve specifických případech se může zmíněný report nacházet v jiné sekci než Acquisition, takže pokud tuto sekci nevidíte, je potřeba projít zbývající sekce a vyhledat report Traffic acquisition.
Tip č. 1: Změna primární dimenze na jednotlivé zdroje
Defaultně tento přehled obsahuje rozdělení podle jednotlivých kanálů (placené vyhledávání, placená reklama na sociálních sítích, organické vyhledávání a další), ale toto rozdělení nemusí být často dostačující. Pokud vás zajímají výsledky jednotlivých nástrojů (Google Ads, Facebook, Sklik, Instagram a další), je nutné změnit primární dimenzi na Session source/medium jako na obrázku (v češtině Relace - zdroj/médium).
Tip č. 2: Sledování výsledků na úrovni jednotlivých kampaní
Pokud využíváte více kampaní, můžete sledovat dokončené rezervace i pro každou kampaň. Stačí přidat sekundární dimenzi kliknutím na +, zadat do vyhledávání “session campaign” a zvolit danou dimenzi.
Po přidání sekundární dimenze může být následný přehled někdy nepřehledný, proto můžete využít vyhledávací pole nad tabulkou, zvolit některý z nástrojů (v ukázce je to google / cpc pro Google Ads) a poté se v tabulce objeví pouze kampaně daného nástroje (na obrázku jsou skryty).
2. Detaily dokončených rezervací
Jestli vás zajímá sledování výsledků jednotlivých zakoupených služeb a produktů, tyto informace najdete v přehledu Drive sales - Ecommerce purchases (v češtině Zpeněžení - Nákupy elektronického obchodu). Zde pak musíte sledovat sloupec Items purchased (Zakoupené položky), který obsahuje informace o počtu prodaných služeb a dále sloupec Item revenue (Tržba z položky) zachycující jejich hodnotu.
Tip č. 1: Změna řazení podle nejvíce prodaných služeb
Jestli chcete mít služby seřazené podle největších prodejů, stačí kliknout na sloupec Items purchased.
3. Sledování jednotlivých kroků rezervace
Tento přehled naleznete v sekci View user engagement and retention - Events (v češtině Zapojení - Události), do vyhledávacího pole je nutné zadat “reservation_step” a následně se vám zobrazí přehled jednotlivých kroků rezervace. Pro vyhodnocení je potřeba sledovat sloupec Event count (Počet událostí) a znát jednotlivé kroky rezervace.