Návod na měření dokončených rezervací v GA4 prostřednictvím GTM
Krok 1: Vytvoření značky Google Tag (GA4 Configuration)
- Otevřete svůj kontejner v Google Tag Manageru.
-
V levém menu klikněte na Štítky a poté na Nová.
-
Klikněte do oblasti Konfigurace značky a vyberte typ značky Google Analytics.
-
Vyberte Značka Google.
-
Do pole Měřící ID vložte své ID z GA4 (ve formátu např. G-XXXXXXX).
-
V sekci Spouštění by mělo být přednastaveno pravidlo Initialization - All pages. Pokud není, stačí toto pravidlo přidat z nabídky.
-
Značku pojmenujte např. GA4 – Configuration a změny uložte.
Krok 2: Vytvoření triggeru pro vlastní událost „purchase“
- V levém menu GTM klikněte na Pravidla a poté na Nové.
-
Klikněte do oblasti Konfigurace pravidla a vyberte typ Vlastní událost (je viditelný až v dolní části nabídky pravidel).
-
Do pole Název události napište: purchase
-
Pojmenujte spouštěč např. Event – purchase a uložte.
Krok 3: Vytvoření značky pro měření dokončených rezervací
- V levém menu klikněte na Štítky a poté na Nová.
- Klikněte do oblasti Konfigurace značky a vyberte typ Google Analytics.
-
Vyberte typ Google Analytics: událost GA4.
-
Do pole ID měření vložte své ID z GA4 (ve formátu např. G-XXXXXXX) a do pole Název události napište: purchase
-
Rozbalte sekci Další nastavení a poté Elektronický obchod. Zaškrtněte možnost Odesílat data o elektronickém obchodu a vyberte DataLayer.
-
V části Spouštění vyberte spouštěč Event – purchase, který jste vytvořili v kroku 2.
-
Značku pojmenujte např. GA4 – purchase a uložte.
Krok 4: Publikace změn
-
V pravém horním rohu klikněte na Odeslat.
-
Vyplňte název verze, např. GA4 měření, klikněte na Publikovat a je hotovo.