Návod na měření kroků rezervace v GA4 prostřednictvím GTM
Krok 1: Vytvoření značky Google Tag (GA4 Configuration)
Pokud již byla značka Google Tag vytvořena při nastavování měření dokončených rezervací, tento krok je nutné přeskočit a pokračujte až krokem 2 pro vytvoření triggeru.
- Otevřete svůj kontejner v Google Tag Manageru.
- V levém menu klikněte na Štítky a poté na Nová.
-
Klikněte do oblasti Konfigurace značky a vyberte typ značky Google Analytics.
-
Vyberte Značka Google.
-
Do pole Měřící ID vložte své ID z GA4 (ve formátu např. G-XXXXXXX).
-
V sekci Spouštění by mělo být přednastaveno pravidlo Initialization - All pages. Pokud není, stačí toto pravidlo přidat z nabídky.
-
Značku pojmenujte např. GA4 – Configuration a změny uložte.
Krok 2: Vytvoření triggeru pro vlastní událost
- Otevřete sekci Pravidla a klikněte na Nové.
-
V části Konfigurace pravidla zvolte typ Vlastní událost (je viditelný až v dolní části nabídky pravidel).
-
Do pole Název události vložte následující regulární výraz: ^reservation.*
a zaškrtněte políčko Použít shodu podle regulárního výrazu.
-
Pravidlo pojmenujte například Event – kroky rezervace a klikněte na Uložit.
Krok 3: Vytvoření značky GA4 pro měření kroků rezervace
-
Otevřete sekci Štítky a klikněte na Nová.
-
Klikněte do oblasti Konfigurace značky a vyberte Google Analytics.
-
Vyberte typ Google Analytics: událost GA4.
-
Do pole ID měření vložte své ID z GA4.
-
Do pole Název události je potřeba vložit předdefinovanou proměnnou {{Event}}. Nejprve klikněte na tlačítko výběru:
A poté stačí ze seznamu vybrat položku Event
-
V části Spouštění klikněte na Přidat spouštěč a vyberte pravidlo Event – kroky rezervace, který jste vytvořili v kroku 2.
-
Značku pojmenujte například GA4 – kroky rezervace a klikněte na Uložit.
Krok 4: Publikace změn
-
V pravém horním rohu Google Tag Manager klikněte na Odeslat.
-
Do pole Název verze můžete uvést například GA4 měření kroků rezervace, klikněte na Publikovat a měření je hotovo.