Rezervační formulář
Aby se vaši zákazníci mohli sami rezervovat, je potřeba propojit rezervační formulář Reservanta s vašimi webovými stránkami popřípadě s profilem na Facebooku apod. V tomto článku vám představíme, jak na toto propojení a nastavení rezervačního formuláře.
Možnosti vložení na web
- rezervační tlačítko
Je ideální pro vložení na webové stránky. Rezervační formulář se otevře ve vyskakovacím okně a po dokončení rezervace se zákazník vrátí zpět na Vaše webové stránky. Není tak přesměrováván na cizí web, ale má pocit, že je stále na Vašem webu. - odkaz
Vhodný pro propojení s Facebookovou stránkou či jinými sociálními sítěmi, popřípadě pro odeslání e-mailem. Rezervační formulář se otevře v prohlížeči jako celá nová stránka. - iframe
Vložení obsahu rezervačního formuláře přímo do webu. Vhodné např. pro zobrazení kalendáře sportoviště pro rychlý přehled zákazníkům. Tento způsob vložení formuláře do webu vyžaduje z vaší strany ošetření zobrazení pro různě velké displeje a zobrazení na mobilních zařízeních. - vlastní formulář
Můžete si naprogramovat vlastní rezervační formulář přesně na míru vašim specifickým potřebám vašimi programátory či třetí stranou.
Jak postupovat při vkládání formuláře na web?
- rezervační tlačítko
- Zvolte možnost Tlačítko na vašem webu, vyberte barevné schéma, zvolte text tlačítka a klikněte na Získat kód.
- Pokud chcete speciální design tlačítka, můžete si stáhnout tento dokument. Podle něj by měl být správce webu schopen tlačítko jakkoliv vzhledově upravit.
- odkaz
- Zvolte možnost Odkaz a klikněte na Získat odkaz
- iframe
- Zvolte možnost Obsah rezervačního formuláře na vašem webu (iframe), zadejte velikost vloženého formuláře a klikněte na Získat kód.
Podrobnější nastavení chování rezervačního formuláře
Rezervační formulář lze ještě upravit tak, aby směřoval na konkrétní zaměření, provozovnu, zdroj (např. pracovníka) nebo službu. Stačí v části Chování rezrvačního formuláře zvolit vše potřebné a až poté kliknout na Získat kód.
Podobných odkazů nebo tlačítek můžete mít na své stránce i více. Jen je potřeba vkládaný script rozdělit – volání našeho scriptu mít na stránce jen jednou a část uzavřenou v <DIV> tolikrát, kolik tlačítek potřebujete.
Pokročilé nastavení
Ve variantách Professional a Premium si můžete změnit barevné schéma formuláře, nahrát do formuláře vlastní logo a nebo v nejvyšší variantě Premium úplně skrýt naše logo.
Professional a Premium také umožňuje zapnout volbu jazyka formuláře. Pokud tuto volbu zapnete, nezapomeňte využít část Nastavení > Lokalizace a přeložit si své texty – například názvy služeb nebo zdrojů.
Využíváte zaměření se skupinovými lekcemi (např. Sportoviště) a chcete mít svůj rezervační formulář více barevný? Zaškrtněte položku Obarvovat vypsané události v rezervačním formuláři podle služeb a nastavte si u každé služby barvu (Nastavení > Služby > detail služby > Rozšířené nastavení).
Sledování přístupů a konverzí
Potřebujete-li sledovat statistiky a návštěvnost, zadejte v části Sledování přístupů a konverzí sledovací kódy. Tato možnost je dostupná ve variantách předplatného Professional a Premium.
Sledujete-li provoz na svém webu v Google Analytics i s pomocí UTM parametrů, uvidíte je i v rámci rezervačního formuláře, do kterého je náš script přenáší.
- Do Google Analytics se posílá po vytvoření rezervace událost „BookingCompleted“ (kategorie „Reservanto“). Tu najdete v GA / Chování / Události.
- Do Google Ads posíláme informaci o konverzi (cenu, měnu).
- FB Pixel ... posíláme informaci o dokončení rezervace (“init” a track “CompleteRegistration").
- Sklik ... pro Sklik využíváme sklik iframe, do kterého vkládáme SklikId a cenu.
Sledování konverzí vlastním skriptem
Další možností je sledování konverzí vlastním skriptem. Na každou webovou stránku, kde máte rezervační tlačítko, přidáte odchycení události ReservantoBookingSuccess a uvnitř si zavoláte libovolný skript, který potřebujete. Náš rezervační formulář odesílá tuto událost vaší stránce ve chvíli, kdy vytvořil rezervaci. Níže přikládáme ukázku takového skriptu. Stačí nahradit řádek s alertem vaším kódem pro odeslání konverze.
Následující kód je potřeba vložit do HTML kódu stránky, na které je kód pro rezervační tlačítko.
<!-- Test odchyceni vytvoreni rezervace --> <script> var abRsSuccess = {ev:"ReservantoBookingSuccess", on:function(e){ var n = e.detail.booking; alert("Rezervace dokoncena. \r\n\r\n confirmed: "+ e.detail.booking.confirmed +"\r\n customerId: "+ e.detail.booking.customerId +"\r\n priceWithVat: "+ n.priceWithVat +" Kč" +"\r\n id: "+ n.id); }}; document.addEventListener?document.addEventListener(abRsSuccess.ev, abRsSuccess.on, !1):document.attachEvent("on"+abRsSuccess.ev,abRsSuccess.on); </script>
Rádi byste si vyladili svůj rezervační formulář ještě více a nevíte, jak na to? Potřebujete jiné úpravy formuláře, než které tu popisujeme? Ozvěte se nám. Pomocí našeho API lze vytvořit prakticky libovolný rezervační formulář ať už našimi vývojáři nebo vašimi.