Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Ochrana osobních údajů

Přeskočit k hlavnímu obsahu

Rezervační formulář

Aby se vaši zákazníci mohli sami rezervovat, je potřeba propojit rezervační formulář Reservanta s vašimi webovými stránkami popřípadě s profilem na Facebooku apod. V tomto článku vám představíme, jak na toto propojení a nastavení rezervačního formuláře.

Možnosti vložení na web

  • rezervační tlačítko
    Je ideální pro vložení na webové stránky. Rezervační formulář se otevře ve vyskakovacím okně a po dokončení rezervace se zákazník vrátí zpět na Vaše webové stránky. Není tak přesměrováván na cizí web, ale má pocit, že je stále na Vašem webu.
  • odkaz
    Vhodný pro propojení s Facebookovou stránkou či jinými sociálními sítěmi, popřípadě pro odeslání e-mailem. Rezervační formulář se otevře v prohlížeči jako celá nová stránka.
  • iframe
    Vložení obsahu rezervačního formuláře přímo do webu. Vhodné např. pro zobrazení kalendáře sportoviště pro rychlý přehled zákazníkům. Tento způsob vložení formuláře do webu vyžaduje z vaší strany ošetření zobrazení pro různě velké displeje a zobrazení na mobilních zařízeních.
  • vlastní formulář
    Můžete si naprogramovat vlastní rezervační formulář přesně na míru vašim specifickým potřebám vašimi programátory či třetí stranou.

ziskat-kod

Jak postupovat při vkládání formuláře na web?

  • rezervační tlačítko
    • Zvolte možnost Tlačítko na vašem webu, vyberte barevné schéma, zvolte text tlačítka a klikněte na Získat kód.
    • Pokud chcete speciální design tlačítka, můžete si stáhnout tento dokument. Podle něj by měl být správce webu schopen tlačítko jakkoliv vzhledově upravit.
  • odkaz
    • Zvolte možnost Odkaz a klikněte na Získat odkaz
  • iframe
    • Zvolte možnost Obsah rezervačního formuláře na vašem webu (iframe), zadejte velikost vloženého formuláře a klikněte na Získat kód.

Podrobnější nastavení chování rezervačního formuláře

Rezervační formulář lze ještě upravit tak, aby směřoval na konkrétní zaměření, provozovnu, zdroj (např. pracovníka) nebo službu. Stačí v části Chování rezrvačního formuláře zvolit vše potřebné a až poté kliknout na Získat kód.

Podobných odkazů nebo tlačítek můžete mít na své stránce i více. Jen je potřeba vkládaný script rozdělit – volání našeho scriptu mít na stránce jen jednou a část uzavřenou v <DIV> tolikrát, kolik tlačítek potřebujete.

podrobne-nastaveni

Pokročilé nastavení

Ve variantách Professional Premium si můžete změnit barevné schéma formuláře, nahrát do formuláře vlastní logo a nebo v nejvyšší variantě Premium úplně skrýt naše logo.

Professional Premium také umožňuje zapnout volbu jazyka formuláře. Pokud tuto volbu zapnete, nezapomeňte využít část Nastavení > Lokalizace a přeložit si své texty – například názvy služeb nebo zdrojů.

Využíváte zaměření se skupinovými lekcemi (např. Sportoviště) a chcete mít svůj rezervační formulář více barevný? Zaškrtněte položku Obarvovat vypsané události v rezervačním formuláři podle služeb a nastavte si u každé služby barvu (Nastavení Služby > detail služby > Rozšířené nastavení). 

booknow-sportoviste-barvy

Sledování přístupů a konverzí

Potřebujete-li sledovat statistiky a návštěvnost, zadejte v části Sledování přístupů a konverzí sledovací kódy. Tato možnost je dostupná ve variantách předplatného Professional Premium.

konverze

Sledujete-li provoz na svém webu v Google Analytics i s pomocí UTM parametrů, uvidíte je i v rámci rezervačního formuláře, do kterého je náš script přenáší.

  • Do Google Analytics se posílá po vytvoření rezervace událost „BookingCompleted“ (kategorie „Reservanto“). Tu najdete v GA / Chování / Události.
  • Do Google Ads posíláme informaci o konverzi (cenu, měnu).
  • FB Pixel ... posíláme informaci o dokončení rezervace (“init” a track “CompleteRegistration").
  • Sklik ... pro Sklik využíváme sklik iframe, do kterého vkládáme SklikId a cenu.

Sledování konverzí vlastním skriptem

Další možností je sledování konverzí vlastním skriptem. Na každou webovou stránku, kde máte rezervační tlačítko, přidáte odchycení události ReservantoBookingSuccess a uvnitř si zavoláte libovolný skript, který potřebujete. Náš rezervační formulář odesílá tuto událost vaší stránce ve chvíli, kdy vytvořil rezervaci. Níže přikládáme ukázku takového skriptu. Stačí nahradit řádek s alertem vaším kódem pro odeslání konverze.

Následující kód je potřeba vložit do HTML kódu stránky, na které je kód pro rezervační tlačítko.

<!-- Test odchyceni vytvoreni rezervace -->
<script>
var abRsSuccess = {ev:"ReservantoBookingSuccess", on:function(e){
       var n = e.detail.booking;
       alert("Rezervace dokoncena. \r\n\r\n  confirmed: "+ e.detail.booking.confirmed 
         +"\r\n  customerId: "+ e.detail.booking.customerId 
         +"\r\n  priceWithVat: "+ n.priceWithVat +" Kč"
         +"\r\n  id: "+ n.id);
}};
document.addEventListener?document.addEventListener(abRsSuccess.ev, 
       abRsSuccess.on, !1):document.attachEvent("on"+abRsSuccess.ev,abRsSuccess.on);
</script>

Rádi byste si vyladili svůj rezervační formulář ještě více a nevíte, jak na to? Potřebujete jiné úpravy formuláře, než které tu popisujeme? Ozvěte se nám. Pomocí našeho API lze vytvořit prakticky libovolný rezervační formulář ať už našimi vývojáři nebo vašimi.

Zpět na výpis
Zpět do hlavního menu